У зв’язку з не поодинокими випадками шахрайства, жертвами якого стали українські підприємці, Посольство застерігає, що перш, ніж здійснити платіж данському контрагенту, Ви повинні бути на 100% впевнені, з ким маєте справу.
Перевірити, чи існує Ваш данський партнер, а також його статус, можна на бізнес-порталі Virk.dk, який містить інформацію про всі данські компанії. Це «єдине вікно» для взаємодії комерційного і державного секторів Данії, адміністратором якого виступає Данське агентство з питань підприємництва.
https://datacvr.virk.dk/data/?language=en-gb
Звертайте увагу на написання назви компанії. У данській мові є особливі три букви æ, ø, å, які не можна замінювати буквосполученнями ae, oe і ae.
Також звертайте увагу на статус компанії. “Aktiv” означає, що компанія активна, “Ophørt” – що її діяльність припинено.
У деяких випадках серед результатів можна побачити декілька компаній з іншими назвами. Це може свідчити про те, що компанія має вторинні назви або її поглинула інша компанія.
Більш уважне ставлення учасників українського бізнесу до пошуку партнерів в Данії і взагалі за кордоном може убезпечити Вас від потенційних проблем.
Перш ніж Ви почнете пошук данського контрагента, Ви повинні знати наступне.
1. Вебсайти данських компаній, як правило, мають адреси, що закінчуються на «.dk». Компанія з доменом «.com» – це або велика транснаціональна компанія Данії, або шахрай.
2. Данський дизайн відомий у всьому світі своєю вишуканістю. Якщо вебсайт компанії виглядає примітивно, скоріш за все, він створений не данцями.
3. На вебсайті данської компанії зазвичай зазначені особи, які уповноважені офіційно її представляти, в першу чергу її керівництво. Якщо Ви не можете знайти жодної конкретної особи, очевидно перед Вами фейк.
4. Знання російської, а тим більше української мови данським контрагентом – це щось виняткове. Водночас, практично усі данці володіють англійською мовою на досить високому рівні.
5. Окрема тема – телефонні номери. Будьте особливо пильні, якщо на офіційному документі данської компанії побачите телефонні номери, що починаються на +20, +21, +22, +23, +24, +25, +26, +27, +28, +29, +30, +31, + 40, +41, +42, +49, +50, +51, +52, +53, +60, +61, +71, +81, +91, +92, +93. Це номери операторів мобільного зв’язку, а не стаціонарних телефонів, які зазвичай вказуються на бланку.
Законом України «Про дипломатичну службу» від 7 червня 2018 визначено, що одним з основних завдань органів дипломатичної служби є захист прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном. Посольство на постійній основі забезпечує такий захист, але виключно в рамках некримінальних правовідносин.
Якщо українська компанія стала об’єктом зовнішнього шахрайства з боку данського контрагента, це питання переходить до юрисдикції Національної поліції Данії (Rigspolitiet).
Посольство не має повноважень далі супроводжувати таке питання, більше того воно позбавлене можливостей запитувати у органів поліції будь-яку інформацію у цій справі, оскільки постають правові питання, пов’язані з захистом персональних даних.
У таких випадках потрібно звертатися до юридичних компаній (адвокатів), що займаються справами про шахрайство та захищатимуть Ваші права у вказаній категорії кримінальних проваджень.